menü

  • Ana Sayfa
  • BABA YEMEKLER
  • ÇORBALAR
  • SALATALAR
  • TATLILAR
  • SÜTLÜ TATLILAR
  • HOŞAF VE KOMPOSTOLAR
  • KAHVALTILIKLAR
  • KIŞA HAZIRLIK
  • 5 DK
  • KURABİYE KUTUSU
  • CUPCAKE/MUFFİN
  • MİSAFİR GELİYOR
  • AFYONDA NE YENİR?
  • BURDA YEDİK
  • MUTFAĞIM İÇİN
  • HEDİYELER
  • 24 Eylül 2014 Çarşamba

    KIŞLIK DOMATES SOSU NASIL YAPILIR?


     Evett sonbahar kendini yer yer hissettirmeye başladı kış kapıda. Biz de hız kesmeden kış hazırlıklarına devam edelim. Sanırım şu sıra kışlık soslar için en ideal zaman. Bahçeli evlerde önlerine leğen leğen domatesi almış soyan hamarat teyzeleri görüyorum. Tarife başlamadan birkaç hassas noktayı aktarmak isterim:
     
     * Bu sosu koyu isterseniz fazladan kaynatın. Orta ayar bir kıvam için piştiğinde bir parmak çekilmesi yeterli olacaktır.
    * zeytinyağı, sarımsak eklemek isteğinize kalmıştır ancak özellikle zeytinyağı bu sosun hakkını verir bu yüzden tavsiye ederim.
    * İlla ki yeni kavanoz almak zorunda değilsiniz. Turşu, reçel vs. kaplarının kapakları tam oturuyorsa kullanabilirsiniz.
    * Bu sosu kışın makarna, menemen ve salça kullanabileceğiniz yemeklerde biraz salça biraz sos koyarak kullanabilirsiniz. Ben özellikle bulgur pilavı ve taze fasulye için  kullanıyorum.
    *ister rondo, ister küp küp doğramaca ya da rahatsız etmiyorsa kabuğunu soymadan( ben sevemedim böylesini) bu işlemleri yapabilirsiniz.



    malzemeler:

    • 9 kilo domates
    • 1 su bardağı zeytinyağı 
    • yeteri kadar tuz ( tuzu yiyeceğiniz miktarda olmak zorunda değildir burada tattan ziyade sosu korumak içindir)
    yapılışı:

    Kaynar suya domatesleri batırıp çıkarak kolay soyulmasını sağlayabilirsiniz ancak ben direkt sormayı tercih ettim. Rondodan geçirdim ve kaynatmak üzere tencereye aktardım. Hafif fokurdamaya başladıktan sonra tenceredeki izlerden çekildiğini göreceksiniz.5 dk kadar daha kaynatıp zeytinyağı ilave ettim.  Biraz daha kaynattıktan sonra tuzu ilave ettim. Biraz daha karıştırdıktan sonra sıcağı sıcağına altını söndürmeden kavanozlara koyup hemen kapaklarını kapatıp, ters çevirip hareket ettirmeyeceğim bir yere aldım. Oldu bittii kışın yiyebileceğimiz benim genellikle kışın açıp kaşık kaşık yediğim domates soslarımız hazıııırrr :))

    Güneş almayan serin bir yerde saklayabilir, lazım oldukça çıkartabilirsiniz. Açtığınızı 2-3 gün içinde tüketmeye çalışın. 
    Tek boy şişe kullanmayın ki hepsini tüketemeyeceğiniz durumlar için kalan ziyan olmasın.

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder