menü

  • Ana Sayfa
  • BABA YEMEKLER
  • ÇORBALAR
  • SALATALAR
  • TATLILAR
  • SÜTLÜ TATLILAR
  • HOŞAF VE KOMPOSTOLAR
  • KAHVALTILIKLAR
  • KIŞA HAZIRLIK
  • 5 DK
  • KURABİYE KUTUSU
  • CUPCAKE/MUFFİN
  • MİSAFİR GELİYOR
  • AFYONDA NE YENİR?
  • BURDA YEDİK
  • MUTFAĞIM İÇİN
  • HEDİYELER
  • 10 Şubat 2015 Salı

    İSTİRİDYE MANTARI NASIL YAPILIR?



                                                        İSTİRİDYE MANTARI





         Hava soğuk ben de üşengeç olunca buzdolabını açıp çabucak yapılabilecek bir şey aradımm. veee işte istiridye mantarıı.

    250 gram kadarı bizi tıka basa doyurdu. yetmez diyorsanız yanına bezeyebileceğiniz pek çok seçenek var. dedim ya hava soğuk ben üşengeç olunca bizimki sade versiyonu oldu. eksik mi oldu yoo gayet de lezzetliydi. 


    gelelim tarifineee

    250 gr kadar mantarı tek tek nazik davranarak yıkayıp suyunu süzdürdüm ve mümkün mertebe kuruttum. ocağın altını yakıp tava ısınınca mantarları tavaya attım. biraz sıkış tepiş gibi oldu ama merak etmeyin küçülüyorlar. iki dk çevirip tuz sepeledim. suyunu bırakıp geri çektikten sonra iki damla yağ gezdirdim biraz da öyle çevirip renginin de döndüğünü görünce tabağa alıverdim. 

    mis gibi pratik tarif işte. aman yarabbi pratik tarif diye falanca sos filanca meze diye sıralamışlar. tamam arada hoşluk olur da her gün her gün de mutfakta ömür tüketilmez. dışarıda hayat akıyor yahu...


     ha derseniz ki mutfağınacemisi benim vaktim çok bugün özenesim var. o zaman size birkaç öneri sunayım. mesela tuz biber ve kekikle harmanladığınız patates kızartmasını (dilerseniz fırındada olur) mantarın altına döşeyebilirisiniz. 
    bu uymadıysa yaparken çiçek yağı değil de zeytinyağı gezdirip, suyunu çekince istediğiniz baharatları ilave edebilirsiniz.

    Afiyet bal olsun, mutfağınız miss koksun...

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder